ATGs internetsajt är en katastrof

Advertisements

När ATG tar 1200kr per år för att deras stamkunder ska få tillgång till videos och statistik från tidigare lopp, inbegriper det att informationen finns tillgänglig, detta har inte varit fallet sedan sajten förändrades 2015. VD Skarplöth har gång efter annan vidhållit att vi ska ha tålamod och se tiden ann, det ska förbättras, snart är ATG bäst i världen.

Likväl betalar kunderna för en service som inte ges, och det finns ett ord för detta: BONDFÅNGERI

Således är det dags att ATG nu betalar sina stamkunder tillbaka för vårat tålamod, och nu talar jag inte om någon gratis månad, ATG ska inte ta betalt för 2019 överhuvudtaget, de får helt enkelt erbjuda ATGpremium kostnadsfritt för alla, ty de kan inte ta betalt för något som inte är fungerande. Enskilda tekniska missöden är inget ovanligt bland internetprogram , men när de upprepas gång efter annan, vecka efter vecka, år efter år sedan 2015, är problemet så allvarligt att man inte kan sälja en produkt som atg-premium.

Problemet har varit sedan atg.se byggdes om, med problem var och varannan vecka, mer eller mindre långvarigt, och ständigt har aktiva fått ställa upp på försenade tävlingar och långvariga avbrott. Att som aktiv komma till banan mitt på dagen, och köra klart kl 23 dagen innan julafton, när de kommer hem framåt 03-04 på natten, ska hästarna lastas av, lastbilen göras ren, hästarna ges foder och kontrolleras. Därefter kanske i bästa fall sova 2-3 timmar innan nästa pass börjar i 12 timmar, såvida de inte ska åka till nästa bana och jobba 15-16timmar i sträck återigen. ATGs hantering av hästsportens tävlingsprogram är total katastrof, en sådan skam att de ända som ska skämmas ännu mer, är Svensk Travsport, som tillåter detta miserabla handhavande ske!

Tillse att V75 startar kl 14 på helger, tillse att V86 körs på samma bana med start kl 19, där tävlingarna är fördigkörda kl 21:30.

När (inte om) tekniska problem uppstår, får ATG leva med förlorade intäkter, för de närvarande aktiva ska inte lida personligen på grund av ett misskött spelbolags divalater ! Att samtliga aktiva i slutändan får några kronor lägre att tävla om genom de ständiga tekniska problemen är självklart, men det blir solidariskt, inte att de som kör under olyckliga omständigheter unikt ska axla ansvaret för ATGs miserabla hantering av spelet. Det är direkt rättsvidrigt att som i dag skjuta på tävlingarna och låta hästarna, aktiva samt även banpersonal mfl bära kostnadsbördan för en katastrofalt usel VDs avsaknad av kompetens.

ATGs ständiga tekniska problem

Nu ska ATG också införliva casino samt Sportspel i sin internetportal, risken för ännu fler problem är naturligtvis ohyggligt stor, näst intill garanti.

ATGs tidigare höga förtroende under Remy Nilsson tid, är numera en saga blott, fem år av ständiga problem, lögner och usla ursäkter, katastrofalt usla innovationer och enorma kostnadsökningar har givit ATG ett direkt dåligt rykte, inte endast bland aktiva, utan även bland kunderna. Det kommer knappast förbättras under nuvarande VD ( styrelsen är till stora delar utbytt inför 2019, så de kan inte lastas för fem års inkompetens. )

ATG ska naturligtvis ge fritt atg-premium till alla kunder inför 2019, de KAN inte ta betalt från sina lojala kunder , och därmed enklare att även erbjuda eventuella nya kunder samma möjligheter, de förlorade intäkterna för detta kan med fördel dras från Skarplöths lön, ty han har fullständigt misslyckats med sitt uppdrag att modernisera och utveckla ATG under sina fem år.

Förövrigt är det under all kritik att Lotteriinspektionen ( spelinspektionen efter nyår) givit ATG ny licens, de är uppenbarligen inte kapabla till att hantera spel på hästar! Ingenting har förbättrats under Skarplöths period, spelsäkerheten är lika usel, driftsäkerheten är lika usel, problemen abnorma, insikten obefintlig. DRA IN LICENSEN .

God Jul

Hatten

This is a Syndicated article! http://www.gamblersvardag.se/atgs-internetsajt-ar-en-katastrof

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *